SİLKROAD -Legend Game (efsane oyun)

Silkroad Online (Türkçe: İpek Yolu), Joymax firması tarafından geliştirilmiş "Devasa oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu"(MMORPG)'dur Sadece Avrupa'da ve Doğu Asya' da 250.000.000 aşan oyuncu kitlesine sahiptir.Joymax'ın denetimi dışında kurulan private server oyuncuları da göz önüne alınırsa bu rakamın 500.000.000 aşacagı düşünülmektedir. Şu anda Çinli ve Avrupalı medeniyetlerin komutanlarının karakter yapıları üzerine kurulan Silkroad Online Eski Asya ve Avrupa arasındaki kültürel ve ekonomik ticareti yansıtan ama şimdi unutulmaya yüz tutan görkemli bir tarihi, maceralarla yaşatmaktadır. Oyunda Türkçe dil desteği bulunmaktadır.

Silkroad Online; Çin ve Avrupa arasına yayılan gerçekçi geniş bir haritayla ve kaliteli grafik özellikleriyle dikkat çekmektedir. Oyunun sistemi ve amacı 2 meslek grubuna dağılır. Avcılar, ve Hırsızlar...



 

Telif[değiştir | kaynağı değiştir]

Oyunun tüm telif hakları Joymax'a aittir.

Kayıt[değiştir | kaynağı değiştir]

Silkroad Online sitesinde sağ üst tarafta bulunan create account(Üye ol) bağlantısına tıklanır. Ancak öncelikle bir e-posta adresine doğrulama kodu gönderilir. E-posta daki kod kullanılarak yeni üyelik kaydı yapılabilir. Üyelik alındıktan sonra güncel istemci indirilir. Daha sonra oyun içerisinde üyelik adı ve şifre ile oyuna giriş yapılabilir.

Sistem gereksinimleri[değiştir | kaynağı değiştir]

İstenilen en düşük konfigürasyon:
Pentium 4 2.4 GHz ya da yükseği işlemci
512MB RAM
3D speed over GeForce2 veya ATI 9000 ekran kartı
DirectX 9.0c uyumlu ses kartı
4GB boş alana sahip harddisk
Windows 2000, XP, Vista, Windows 7 işletim sistemi,Windows 8

İstenilen konfigürasyon:
Dual Core 2.13 GHz ya da yükseği işlemci
1GB RAM
GeForce 8600gt or HD3650 ekran kartı
DirectX 9.0c uyumlu ses kartı
4GB boş alana sahip harddisk
Windows 2000, XP, Vista, Windows 7 işletim sistemi,Windows 8

Kurulum ve oyuna giriş[değiştir | kaynağı değiştir]

Silkroad Online sitesinden indirilen dosyanın bilgisayara kurulumu tamamlandıktan sonra çalıştırılarak varsa otomatik güncellemeler yapılır (her Salı sabahı sunucularda bakım ve güncelleme yapılır). Start butonuna basılmasıyla HackShield programını güncelledikten sonra oyun yüklenecektir. Ekran geçiş yaptıktan sonra herhangi bir tuşa veya mouse a tıklanarak gelen ekrana isim ve şifre yazılır, oynamak istenilen sunucu seçilir. En son eklenen sunucuları seçmek yeni başlayanlar için idealdir, connect tuşuna bastıktan oyun sizin için otomatik deneme yapacaktır. Karakter seçme veya yeni karakter yaratma ekranında oyuncu uygun karakter yaratır veya oyuna girmek için daha önceden yarattığı karakteri seçer. Karakter seçildikten sonra Start ile oyuna başlanabilir.

Güvenlik[değiştir | kaynağı değiştir]

Silkroad Online ile beraber Hackshield isimli bir koruma programı yüklenir, bu program bilgilerin korunması ve 3. parti uygulamaların kullanılmasını önlemek içindir. Oyunu daha hızlı oynamak için yazılmış 3. parti programlar bu koruma sistemini iptal ederek giriş yaparlar. Bot ve Loader denilen bu tarz illegal programlarda keylogger (şifre çalmak içindir) ve virüs olma olasılığı yüksektir, bu tarz programların kullanılmaması tavsiye edilir. Oyun yöneticileri tarafından da bu tarz programları kullananlar takip edilip banlanmaktadır (oyundan 100 yıl uzaklaştırma).

Oyun İçeriği[değiştir | kaynağı değiştir]

Irklar[değiştir | kaynağı değiştir]

Silkroad Online oyuna ilk giriş yapıldığında Avrupa ve Çin olarak iki tür ırk sunmaktadır. Arap ırkının da ekleneceğine dair söylentiler mevcuttur. Her ırkın kendine has özellikleri bulunmaktadır. Açılan bir ırk karakteri daha sonra başka bir ırka dönüştürülemez.

Çinliler[değiştir | kaynağı değiştir]

Savaşçılar ve büyücüler olarak 2 gruba ayrılır. Silah kullanma üzerine gelişmiş yetenekleri vardır ve hem grup hem de tek başlarına savaşmak için uygundurlar.

Avrupalılar[değiştir | kaynağı değiştir]

Avrupa karakterleri grup oyununa daha yatkındır. Çinliler gibi tek başlarına rahat gelişemezler.

Karakter gelişimi[değiştir | kaynağı değiştir]

Gelişim Puanı (Stats)[değiştir | kaynağı değiştir]

Karakter her seviyeyi atlayışında 3 gelişim puanı alır. Bu puanlardan ikisi otomatik olarak güç (STR - Strength(Güç)) ve zekaya (INT - Intelligence(Zeka)) paylaştırılır, kalan 3 puanı karakterin gelişim göstermesinin istendiği alana verilir, tek bir yere verildiği gibi karışık olarak da verilebilir. Ama tabi ki her karakterin kendine göre vermesi gereken gelişim statüsü vardır.Örneğin Avrupa'lı Wizard karakteri 3 gelişim puanını da INT'e vermelidir. Aynı şekilde warrior veya xBow un gelişim puanlarını Str ye vermesi en uygun olanıdır.

Tecrübe Puanları (Exp)[değiştir | kaynağı değiştir]

Karakter her canavar kestiğinde veya oyun içerisindeki görevleri yaptığında belli bir puan alır, bu puanlar istenilen seviyeye geldiğinde karakter bir üst seviyeye çıkar. Ekranın sol alt köşesinde bulunan yeşil bar üzerindeki yüzde tamamlandığında karakter seviye atlar. Avrupa sunucularında şu andaki en yüksek seviye 125' dir.

Beceriler (Skill)[değiştir | kaynağı değiştir]

Karakter her yaratık kestiğinde gelişim puanıyla beraber bir de beceri (skill) puanı alır bu puanları belli bir alanda ustalaşmak için kullanılır. Oyuncunun seviye atladığında beceri ekranından uzmanlaşmak istediği alanı "Level Up" yapması gerekir. Becerilerde iki ırk içinde ortak olan bazı noktalar vardır sadece. Beceri üst levelleri kendi levellerini geçemez. Pasif ve aktif olarak farklı beceriler vardır, pasif olanlar açtığınız anda karakterinizine etki eder. Oyuncu aktif olanları belli sürelerde kendisi çalıştırmak zorundadır. Bazı becerileri açabilmek için bir önceki seviyedekini de açmanız gerekebilir.

Avrupalı ve Çinli karakterler sadece iki alanda uzmanlaşabilir. Her seviyede farklı beceriler açılacak, kullandıkları becerilerde gelişecektir.

Avrupalı karakterlerin beceri skilleri

  • Melee: Warrior, Roque güç üzerine kurulu yapılardır fakat büyülü vuruşlara karşı zayıflardır. Gelişim puanlarının STR verilmesi önerilir.
    • Warrior: One Handed Sword, Two Handed Sword ve Dual Axe olmak üzere üç değişik silahı kullanma kabiliyetine sahiptir.
    • Roque: Oyundaki en yüksek kritiği vuran silahlara sahiptirler, Crossbow ok atma kabiliyetine sahiptir, dagger ise yakın dövüş ve zehirleme konusunda uzmandır.
  • Caster: Wizard, Warlock büyülü vuruşlar üzerine kuruludur ama fiziksel vuruşlara karşı zayıflardır. Gelişim puanlarının INT verilmesi önerilir.
    • Wizard: Kullanabileceği tek bir silah vardır ama oyunda yapılan en yüksek zararları verebilir.
    • Warlock: Rakibini zayıf düşürecek cadıların kullanacağı türden büyülere sahiptir.
  • Buffer: Bard, Cleric partilerin vazgeçilmez karakterleridir. Gelişim puanlarının verilmesi oyuncuya bağlıdır.
    • Bard: Müzisyendir, yaptığı müzikle hızlı yürüme, yaratıklardan korunma veya yanına çekme gibi çok değişik notalar çıkarabilir. Tek başına savaşması zordur, parti adamıdır.
    • Cleric: Parti oyunlarının vazgeçilmezidir. Verdiği ekstra güçlerle yanındakileri yenilmez sayılabilecek düzeye getirebilir. Ölüleri canlarını belli bir süreliğine yükselterek diriltebilir. Tek başına savaşması zordur, parti adamıdır ama canının % 95 ini kulanarak oyunda bulunan tüm karakterlerden daha yüksek zarar verebilen özel bir büyüsü vardır.

Çinli karakterlerin beceri skilleri
Çinli karakterlerde silah ve büyü olarak iki farklı yapı vardır. Gelişim puanlarına göre silah ve beceri geliştirirler.

  • Weapon: Kılıç, mızrak ve yay olmak üzere 3 çeşittir, verilen gelişim puanına göre silah seçimi yapılır.
    • Bicheon: Sword ve Blade olmak üzere iki silah vardır Fiziksel vuranlar Blade büyülüler Sword kullanır, ikisi de kalkan kullanabilir. STR yapılandırılmalı Blade dövüşlerde çok tercih edilir, INT yapılandırılmalı Sword daha kolay ölebilir ama rakibe yüksek zarar verir.
    • Heuksal: Spear ve Glavie olmak üzere iki silah vardır Fiziksel vuranlar Glavie büyülüler Spear kullanır, pasif olarak canını arttıran özel bir becerisi vardır. STR yapılandırılmalı Glavie ekstra gelen canıyla dayanıklıdır ve vuruş gücü de orantılıdır. INT yapılandırılmalı Spear Çinli karakterlerin en yüksek zararı veren karakteridir, ama korunması olmadığı için daha dayanıksızdır.
    • Pacheon: Sadece Bow kullanır, Uzaktan yüksek kritik vurma yeteneğine sahiptir. En hızlı seviye atlayan karakterlerdendir. Dövüşlerde yanına oyuncular gelemeden kazanabilir. Fiziksel veya büyülü olması oyuncunun seçimine bağlıdır.
  • Force: Karakterin kullandığı silahla bağımsız olarak 4 ana maddeden güçler seçilebilir. Beceri geliştirmesinden sonra Cold, Fire ve Lightning tek bir uzmanlık alanında birleştirildi.
    • Cold: El yakması buzdur, en düşük zararı verir. Rakibi dondurablir veya yavaşlatabilir, karaktere fiziksel defans sağlayan büyüleri vardır.
    • Lightning: El yakması elektriktir, Rakibe şok verebilir, karaktere hızlı yürüme ışınlanma büyüsel vuruş gücünü arttırma gibi büyüler verir.
    • Fire: El yakması ateştir, en yüksek zararı verir. Rakibi yakabilir, büyüsel dayanıklılık, görünmezleri görme gibi büyüler verebilir.
  • Force Power: Ölüleri diriltme, canı azaldıkça takviye edebilme, yaratıklardan korunma oluşturma, rakibe büyü yapabilme özellikleri vardır.
  • İş Becerileri(Job Skill):Oyuna gelen güncelleme ile taşıma-nakliye hayvanı ayrıca bununla ilgili pasif beceriler eklendi. Çin ve Avrupa karakterlerinde mevcuttur.

Kıyafet seçimleri[değiştir | kaynağı değiştir]

Burada belirtilen seçimler sadece tavsiye olup genellikle en uygun olan tercihlerdir.

  • Robe (avrupa) ve Garment (Çin) kıyafetlerinin büyüsel dayanıklılıkları fazla fiziksel dayanıklılıkları zayıftır. Kumaştan yapılan hafif bir kıyafet olduğu için yürüme hızınız % 20 daha fazladır
  • Light Armor (avrupa) ve Protector (Çin) iki vuruşa da orantılı olarak dayanıklıdır. Kumaş ve metal karışımından yapılan orta ağırlıkta bir kıyafet olduğu için yürüme hızınız % 10 daha fazladır
  • Heavy Armor (avrupa) ve Armor (Çin) fiziksel dayanıklılıları fazla ama büyüye karşı dayanıklılıkları zayıftır. Metalden yapılan ağır bir kıyafet olduğu için yürüme hızınız değişmez.
  • Avrupa silahların seçimleri
    • Warrior: Heavy Armor, Light Armor
    • Crossbow: Light Armor
    • Warlock: Robe, Light Armor
    • Wizard: Robe, Light Armor
    • Bard: Robe
    • Cleric: Light Armor, Robe,
  • Çin karakterler yapılarına göre farklı seçimlere sahiptir.
    • STR yani savaşçı karakterler fiziksel dayanıklılığa sahip oldukları için çoğunlukla garment bazende protector giyerler.Canları Yüksektir Hasarları INT lere göre azdır
    • INT yani büyüsel gücü olan karakterler de çoğunlukla protector bazende armor giyerler.Canları düşüktür ama yüksek hasar verirler kolay ölebilirler

Simya Sistemi (Alchemy)[değiştir | kaynağı değiştir]

Oyun içerisinde yerden düşen ve satın alınan eşyaların üzerinde belli değerler vardır. Phy Attack, Mag. Attack, Critical ve benzeri gibi değerler belli bir rakam aralığında olup yanlarındaki parantezde bulunan yüzdeye ve silahın üzerindeki +' ya göre değişim göstermektedir.

Eşyayı güçlendirmek(+ basmak)[değiştir | kaynağı değiştir]

Silaha basılan her (+) Phy. Attack Power ve Mag Attack Power (giysilerde defance) değerlerinde bir artışa yol açacaktır. 0'ken 16-18 olan atak değeri +3 iken 24-26 olacaktır. Bastığınız + yükseldikçe bir üstünü basmanız zorlaşacaktır. +1 den +2 ' ye çıkarmak kolayken +5' den +6 ya çıkarmak daha zordur.
Silah, kıyafet ve aksesuara + basmak için öncelikle ilgili Elixir olmak zordundadır. Silah için Elixir Weapon, kıyafet için Elixir Protector, aksesuar için Elixir Accesory kalkanlar için ise "Elixir Shield". Ayrıca NPC' lerde satılan Lucky Powder' tutma şansını arttıracaktır. İksir ve şans iksiri alındıktan sonra Y harfine basarak Alchemy (Simya) penceresi açılır. Bu pencere iki bölümden oluşur birincisi taş basmak, ikincisi + basmak içindir. 2. Pencereye gelip sol tarafa silah konulur yandaki açılan slota ilgili elixir ve istenirse (şart değil) Lucky Powder. Daha sonra Fuse seçeneğine tıklanarak işlem tamamlanır. Koyulan alandaki silahın üzerinde ışık çıkara silah başarıyla yükseltilmiştir, koyu bir duman çıkarsa başarısız olmuştur.
Önemli olan noktalar şunlardır; deneme başarısız olursa silah 0' a geri düşer, +5 den sonraki denemelerde silahın yok olma ihtimali vardır. Denenen öğenin en altına maviyle Astral taşı basılmışsa +5 sonraki başarısız bir denemede silah +5' e düşer ve astral değeri 1 azalır. Öğede maviyle yazılmış Immortal(ölümsüz) yazısı varsa başarısız denemede yok olma işlemi olursa immortal öğeyi kurtaracaktır.

12. ve daha yüksek Derece eşyalardan sonra eşya ile ilgili Enhancer ve Magic proof stone(Magic, Rare veya Legend) gereklidir. Eğer magic proof stone olmaz ise simya güçlendirmesi başarısız olduğu zaman eşya imha edilir. Magic proof stone varken başarısız olursa -1 olarak ayarlanır. ve Magic Proof Stone imha edilir.

Eşyaya Özellik Eklemek veya Güçlendirmek[değiştir | kaynağı değiştir]

Yaratık keserken altın ve item haricinde yeşil ve pembe taşlar düşer. Bu taşlar eşyaya özellik basmak içindir.(Yeşil taşlar özellik eklemek, pembe taşlar eşyada bulunan özelliği geliştirmek içindir.) Eşya için gereki olan taş temin edildikten sonra simya sistemi aracılığı ile eşya güçlendirilebilir. İşlem başarılı olursa eşyaya özellik eklenmiş olur veya güçlendirilir.
Önemli olan noktalar şunlardır; eşya geliştirmek şansa bağlı olarak değişmekle beraber(Alchemy Catalyst Şansı %100 arttırır.), aynı özellik o öğede varsa düşürebilir veya yükseltebilir ama özellik kaybolmaz. Başarılı işlem durumunda öğenin farklı bir değerindeki yüzdesinde şansa bağlı olarak değişiklik olabilir.

Nadir Öğeler (SOX items)[değiştir | kaynağı değiştir]

Oyunda 2 tip değerli öğe ve bunlarında 3 çeşidi vardır. Bunlardan biri yaratık keserken rastlantısal olarak yerden düşen özel öğelerdir Silah, kıyafet veya aksesuar olabilir. Diğer bir yöntem sadece akademiden kazandığınız puanlarla alınabilen onur silahlarıdır (kıyafet ve aksesuar alınamaz). Özel silahlar karakter pencerenizde çevresinde ışıklar dönerek gösterilir, elinizdeki silahlarınsa cinsine göre parlama şekli vardır. Bu özel öğeler kendi aralarında 3' ayrılır

  • Yıldız Mührü(Seal of Star): Dengi olan silah veya kıyafete +4 ile +5 arası bir değer basılmış gibidir. Silahın üzeri parıldayan bir toz bulutuyla sarılıdır.
  • Ay Mührü(Seal of Moon): Dengi olan bir silaha veya kıyafete +9 ile +10 arası bir değer basılmış gibidir. Silahın çevresinden birbirine çapraz geçen 2 ışık dalgası silahın üst kısmına doğru dönerek ilerler.
  • Güneş Mührü(Seal of Sun): Dengi olan bir silaha veya kıyafete +14 ile +15 arası basılmış gibidir. Silahın çevresinden birbirine çapraz geçen 2 ışık dalgası silahın üst kısmına doğru dönerek ilerler, dalgalar tepeye ulaştığında bir parıltı ortaya çıkar.
  • Seal of Nova: Günümüzde dengi sadece 11. Degree malzemelerde bulunan ve yaklaşık dengi olan silah ve kıyafete +7 basılmış gücündedir. Sun görünümünde bir parlaması mevcuttur. 11. Derece itemlerde sadece bu özel malzeme vardır. Yani diğer "Seal of Sun, Seal of Moon ve Seal of Star" 11.degree de yer almamaktadır.

Not: Buradaki + değerleri kesin olmamakla beraber oyunu oynayanların çok büyük bir kısmının (%80 +) ortak düşüncesidir.

  • Magic:12. Derece ve daha yüksek eşyalarda olur. Yıldız mührünün 12. Derece eşyadaki karşılığıdır. 11. Derece normal +7 ve üzeri eşyalar 12. derece Magic'e yükseltilebilir.
  • Rare:12 derece veya daha yüksek dereceli eşyalarda olur. Ay mührünün 12. Derece eşyadaki karşılığıdır.11. Degree Seal of Nova +7 ve üzeri itemler 12. Derece Rare'ye yükseltilebilir.
  • Legend:12. Derece veya daha yüksek dereceli eşyalarda olur.11. derece Mısır +7 ve üzeri itemler ile 12. derece Legend'e yükseltilebilir.

(NOT:Magic,Rare ve Legend itemler sadece 12 ,13, ve 14.Degree 'de olur. Aynı şekilde 12 ve 13. Derece eşyalar +7 ve üzeri olduğu zaman bir yüksek dereceye yükseltilebilir.)

Eşsiz(Unique) yaratıklar[değiştir | kaynağı değiştir]

Farklı seviyelerde özel yaratıklar çıkmaktadır. Özel yaratıklar belirli ama geniş sayılabilecek bir alanın rastgele bir yerinde çıkarlar. Çıktıkları zaman oyundaki herkesin göreceği şekilde ekranda yazı çıkar. Özel yaratıkların yüksek canları vardır ve kolay ölmezler, belli aralıklarla yanlarında (spawn) çok fazla sayıda dengi yaratıklar çıkarırlar ki bu yaratıklar kendi levellerinden daha güçlüdür, bu yüzden oyuncunun dengi olan bir unique ile tek başına savaşmaması tavsiye edilir. Özel yaratığa en fazla hasar veren karakterin ismi oyundaki tüm herkesin göreceği şekilde ekranın üst kısmında yazar. Şu anda oyunda bulunan özel yaratıklar seviyelerine göre sıralarsak Tiger Girl, Cerberus, Captain Ivy, Uruchi, Isyutaru, Lord Yarkan, Demon Shaitan, BeakYung The White Viper(Medusa), Roc ,Death Bone, Haroeris, Seth, Baal, Jupiter, The Earth, Yuno, Babilion,Zielkiaxe, Kidemonas, Arabian Thief Boss, Karkadan ve Merikh'dir. Ayrıca oyun içerisinde birçok mini eşsiz yaratık mevcuttur.

Diğer Aktiviteler[değiştir | kaynağı değiştir]

Oyun içerisinde birçok aktivite mevcuttur.Bunlara Bayrak olayı(Capture the flag), Battle Arena, Kayıp Dünya(Forgetten World) vb. Aktiviteler örnek verilebilir.







*alıntıdır

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol